Data: 2025 m.
Vieta: Švenčionėliai
Užsakovas: Švenčionių rajono savivaldybė
Projekto tipas: Galimybių studijos
FAKTAI
APIE PROJEKTĄ
Dviračių transportas tampa vis svarbesne tvaraus miesto mobilumo dalimi, prisidedančia prie aplinkos taršos mažinimo, visuomenės sveikatos gerinimo ir gyvenimo kokybės miestuose didinimo. Švenčionėlių miestas, siekdamas pagerinti susisiekimo dviračiais infrastruktūrą, skatinti darnų judumą ir tapti kurortiniu miestu, planuoja dviračių takų plėtrą ir inicijuoja dviračių trasų plano bei sprendimų rekomendacijų parengimą.
Plano rengimo procesas vykdomas trimis etapais, užtikrinant nuoseklų perėjimą nuo esamos situacijos analizės iki sprendimų rekomendacijų konkrečioms gatvių atkarpoms. Ypatingas dėmesys skiriamas visuomenės įtraukimui ir pasiūlymų derinimui su miesto bendruoju planu bei kitais strateginiais dokumentais. Siekiama, kad sukurta infrastruktūra atitiktų šiuolaikinius darnaus judumo principus ir taptų pavyzdžiu kitiems Lietuvos miestams.
ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ
PAGRINDINIŲ JUNGČIŲ IDENTIFIKAVIMAS

Miesto centro zona
Tai zona, kurioje persidengia didelis gyventojų tankumas, darbo vietų koncentracija, funkcijų gausa ir įvairovė. Šiuo atveju ši zona susiformuoja aplink Priestočio gatvę bei Partizanų ir Vilniaus gatvių šiaurines atkarpas.
Svarbiausi traukos objektai miesto centre: traukinių stotis, poliklinika, kultūros centras, maisto prekių parduotuvė „Maxima“, Švenčionėlių dailės mokykla, turgavietė.
Darbo vietų koncentracija
Identifikuotos pagrindinės darbo vietų zonos yra miesto šiaurėje, Žemutinės gatvėje, ir pietuose – Slėnio gatvėje. Toks miesto centro ir darbo vietų išsidėstymas leidžia nustatyti pagrindinę dviračių takų jungtį, einančią per Žemutinės, Kaltanėnų, Priestočio ir Partizanų gatves.
Ši trasa sujungia miesto centrą ne tik su pagrindinėmis darbo vietų koncentracijos zonomis, bet ir su visais pagrindiniais miesto prekybos centrais, baptistų bažnyčia bei renginių ir kultūros erdve „Lentpjūvė“.

Tankiai apgyvendintos miesto dalys
Didžiausio gyventojų tankumo kvartalai išsidėstę miesto šiaurėje ir rytuose. Taip pat reikalinga atsižvelgti ir į Statkuškės kaimą, esantį prie pat Švenčionėlių miesto pietinės ribos. Siekiant integruoti minėtas vietas į patogaus susisiekimo tinklą tarp miesto centro ir pagrindinių darbo vietų zonų nustatomos jungtys per Stoties, Liepų ir Žaliąją, Alėjos ir VIlniaus gatves. Taip pat numatomos papildomos jungtys per Žilvičių, Lauko ir Broniaus Laurinavičiaus gatves, kurios į susisiekimo tinklą papildomai įtraukia darželį, mokyklą ir bažnyčią.
Pagalbinės jungtys
Siekiant užtikrinti dar patogesnį ir saugesnį susisiekimą su Karaliaus Mindaugo gimnazija numatomos papildomos jungtys Pašto, Mokyklos ir Bažnyčios gatvėse.
Gaunamas galutinis jungčių tinklas, apjungiantis didžiausių darbo vietų koncentracijų zonas, tankiausiai apgyvendintus kvartalus, miesto centrą ir pagrindinius miesto traukos objektus. Siekiant, kad gatvės šiose jungtyse tarnautų kaip pagrindinės miesto susisiekimo arterijos, būtina jose numatyti saugumą užtikrinančią automobilių trasnporto ir patogias dviračių bei pėsčiųjų infrastruktūras.
DVIRAČIŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PLANAS
Įvertinus visas būtinas trasas ir jų esamą būseną buvo sukurti pasiūlymai dviračių transporto infrastruktūros plėtrai. Beveik visose siūlomose atkrapose reikalingi paprastojo, kapitalinio remonto arba naujos statybos projektai naujai dviračių transporto infrastruktūrai įrengti. Vienintelė atkarpa su iš esmės tinkama, tačiau paprastuoju remontu tobulintina dviračių transporto infrastruktūra yra Kaltanėnų gatvėje.
Siūlomi pagrindinių trasų profiliai
Sprendimų rekomendacijos septyniolikai gatvių ir vienam dviračių ir pėsčiųjų takui:
- Žemutinė gatvė (B/C);
- Kaltanėnų gatvė (C/D);
- Priestočio gatvė (C);
- Partizanų gatvė (C);
- Slėnio gatvė gatvė (C);
- Žilvičių gatvė (D);
- Stoties gatvė (D);
- Lauko gatvė (C/D)
- Liepų gatvė (C)
- Br. Laurinavičiaus gatvė (D);
- Žalioji gatvė (C);
- Alėjos gatvė (C);
- Vilniaus gatvė (D);
- Pašto gatvė (C);
- Mokyklos gatvė (D);
- Bažnyčios gatvė (D);
- Takas tarp Priestočio ir Žeimenos gatvių.
Priestočio ir Partizanų gatvės sankryžos sprendiniai
- Siūloma sukeisti vietomis esamą automobilių stovėjimo aikštelę priešais geležinkelio stotį ir autobusų apsisukimo aikštelę – priešais geležinkelio stotį numatomas autobusų žiedas su įlaipinimo ir išlaipinimo stotelėmis bei želdinių plotais, o buvusioje autobusų apsisukimo aikštelės vietoje – automobilių stovėjimo aikštelė su 16 vietų ir privažiavimais prie „Lietuvos geležinkelių“ sklypų
- Įvažiavimai į stovėjimo aikštelę ir autobusų žiedą keliami į šaligatvio lygį.
- Priestočio ir Partizanų gatvėse siūlomi dviračių takai sujungiami į bendrą trasą.
- Išlaikomos esamos pėsčiųjų perėjų vietos.
- Tarp prekybos centro „Maxima“ ir siūlomos stovėjimo aikštelės kuriama nauja pėsčiųjų ir dviračių jungtis, vedanti takais link Žeimenos gatvės.







