NAUJAMIESČIO RAMAUS EISMO GATVĖS

Formuojamas naujas vietos žmonių požiūris į gatvę, iliustruojant kaip nedideli profilio pasikeitimai gali iš esmės pagerinti erdvių kokybę ir vietos gyventojų kasdienybę

FAKTAI


Data: 2020
Vieta: Vilnius
Užsakovas: Vilniaus miesto savivaldybė
Projekto partneriai: DO Architects

Projekto tipas: Analizė ir koncepcija


APIE PROJEKTĄ

Ramaus eismo gatvės, tai erdvės, skirtos gyventi, dirbti ir leisti laisvalaikį. Deja, bet šiomis dienomis Vilniaus gatvės yra dažniau tranzitinės, skirtos pasiekti kelionės tikslą, yra per plačios, mašinos per greitos, todėl aplinka mažiau saugi ir mažiau gyvenama. Norėdami to išvengti ateityje parengėme 10 geros gatvės principų:

  1. Gatvės yra kompleksinės struktūros – tinklai, skirti žmonėms sklandžiai judėti ir būti;
  2. Visos to paties tipo gatvės turės joms būdingus, atpažįstamus ir atsikartojančius elementus;
  3. Gatvė saugi tiek, kiek joje yra be perteklinių elementų apsaugoti pažeidžiamiausi eismo dalyviai;
  4. Visų miesto gatvių būtinasis elementas – želdiniai;
  5. Miesto gatvėse ir jų aplinkoje (prieigose) pirmiausia užtikrinamas pėsčiųjų patogumas;
  6. Judėjimas dviračiu ar kitomis riedėjimo priemonėmis neturi nei kelti pavojaus ar nepatogumų pėstiesiems, nei būti aukojamas vardan motorinio transporto valdytojų patogumo;
  7. Viešojo transporto infrastruktūra turi būti patraukli visos kelionės patirties aspektais: ateiti, laukti, persėsti ir greitai bei patogiai judėti į tikslo vietą;
  8. Jokio perteklinio asfalto: eismo juostų pločiai motoriniam transportui – mažiausi, kokių pakanka ten važiuojančioms transporto priemonėms ir greičiui užtikrinti;
  9. Mikromobilumo priemonių parkavimas visada turi būti arčiau įėjimo (kelionės tikslo) nei automobilių;
  10. Mažiau yra geriau – kai kurių elementų perteklius gatvių dizaine reiškia, kad reikia ieškoti geresnių sprendimų.

GATVIŲ TRANSFORMACIJŲ PRIORITETAS

1. Pėstieji

  • Pirmenybė pėstiesiems, ties įvažiavimais automobilis pakyla ant pėsčiųjų tako;
  • 2,25-3,0 m – optimalus tako plotis;
  • Perimetru suformuotose gatvėse, pėsčiųjų takas prie fasadų;
  • Ties pėsčiųjų ir dviračių srautų susikirtimais dviračių eismas lėtinamas įspėjamuoju horizontaliu žymėjimu.

2. Dviračiai

  • Dvipusis takas – 2,50 m;
  • Ramaus eismo gatvėse juda bendrame sraute, jei nėra poreikio atskiram takui;
  • Kai ribojasi su pėsčiųjų taku yra įgilintas ir atskirtas bortais;
  • Raudono asfalto danga (ne trinkelės);
  • Perėjose visada vidinėje sankryžos pusėje;
  • Jei yra galimybė žaliąja juosta atskirtas nuo pėsčiųjų tako;
  • Prie perėjos 2 m. palaukimui.

3. Automobiliai

  • Rekonstruojant gatves užtikrinami minimalūs gatvių pločio reikalavimai pagal galiojančius STR;
  • Gatvės privalo atitikti savo kategoriją;
  • Gatvės turi būti aiškios ir lengvai suprantamos net ir be perteklinės eismo simbolikos;
  • Gatvėse neskatinamas ilgalaikis stovėjimas (kai automobilis nejudinamas mėnesiais).

SIŪLOMI GATVIŲ SPRENDIMAI

Esama situacija

Koncepcinė schema

SIŪLOMI NAUJAMIESČIO GATVIŲ SPRENDIMAI

PROJEKTO PREZENTACIJA